2014 Seyahati / Road Trip

Niagara notları

[9-10 Ağustos, Tanju] Biraz geikmeli yazıyorum ama Niagara resim sayfasını güncelledim. Boston’dan çıkış araç kiralamadaki yavaşlıktan dolayı geç oldu. Otoyola çıktıktan sonra da trafik beklemediğiğmiz şekilde sıkıştı. Meğerse doğal ürünler için bir çiftçi pazarı kuruluyormuş bir mola yerinde. Yolun çoğunu Zehra kullandı ve Niagara’ya güneş batmadan vardık.

Niagara’nın ABD tarafı ile Kanada tarafı şehrin hali açısından Tijuana ile San Diego gibi, ABD tarafı çok perişan durumda. Şelaleleri daha iyi görebilmek için İki ülke arasındaki Rainbow (Gökkuşağı) köprüsünden geçtik. Kanada tarafını görünce akşam yemeğini o tarafta yemeye karar verdik. Otelimizin çocuklar üzerindeki etkisini telafi etmek için (haftasonu için 10 gün önceden bile düzgün yer bulmak kolay değil) Hard Rock Cafe’de yedik.

Şelaleler dememin sebebi Niagara’nın Amerikan Şelalesi ve Horseshoe (At Nalı) Şelalesi diye iki kısımdan oluşması. İlki tamamen ABD tarafında ama her ikisi de en güzel olarak Kanada’dan gözüküyorlar.

Pazar sabahı ABD tarafındaki parka gidip Cave of the Winds (Rüzgarların Mağarası) denilen Amerikan Şelalesinin dibine geziyi yaptık. Asansörle 54 metre inip aşağıdaki kayalardan suyun bütün haşmetini yakından göreblliyorsunuz. Daha sonra parkta dolaşıp her iki şelaleyi de görüp dinledikten sonra Chicago yoluna koyulduk.