2014 Seyahati / Road Trip

Los Angeles

[21-23 Ağustos, Tanju] 20 Ağustos gece yarısı vardığımız apartmanda okaynusun uğultusunu duyuyorduk, ama 21 Ağustos sabahı uyandığımızda pencereden bakınca Santa Monica plajının kumları ve Pasifik’in dalgalarını görünce ev seçimimizin isabetinden ötürü kendimizi tebrik ettik.

Main Street’te bir surfer cafe’sinde kahvaltı edip West Los Angeles’a doğru Santa Monica Bulvarından ilerledik. 1537 Armacost ziyaretini gerçekleştirdik, 1990’dan beri aynen kaldığını teyit ettik (asılı ilana göre kiralar artmış). Oradan zamanında bisikletle gittiğim güzergahı takip ederekten UCLA’ye vasıl olduk. Mühendislik binası Boelter Hall dışarıdan aynı olsa da içerisi epey yenilenmiş ve tadilat geçirmiş. Kerckhoff Coffee House‘daki tek önemli değişiklik artık senelik kahve kupası üretmemeleriydi. Bahçesindeki masalarda oryantasyon heyecanı içindeki birinci sınıf ögrencileri arasında yemeğimizi yedik. Kampusta bir süre daha dolaştıktan sonra Sunset üzerinden Beverly Hills tarafına gittik. Palmiye ağaçlarıyla hemen her filmde rahatlık sever Los Angeles’a gelindiğini sembolize eden Beverly Drive’dan dekadan alış veriş merkezi Rodeo Drive’a ilerledik.

Apartmanımıza dönüp biraz soluklandıktan sonra yürüyerek Bruno’s Italian adlı bir lokantada Kevork ve Fikret ile buluşmaya gittik. Burayı ben LA’den ayrıldıktan sonra Ahmed Nassef göstermiş onlara da (bu vesileyle Ahmed’i de andık). Yemek de iyiydi sohbet de.

Ertesi sabah yine Main Street’e gidip bir çamaşırhanede çamaşır yıkarken yakınlardaki bir cafe’de kahvaltı ettik. Maalesef favorilerimizden olan Omelette Parlor kapanmış. Öğlene doğru Pasadena’ya geçtik. Caltech’de ufak bir turdan sonra Zehra’nın tez hocası Yaser ile buluştuk. Yeni kitabı ve online ders tecrübesi hakkında güzel bir sohbet oldu.

Akşam yemeğini West LA’deki Shamshiri İran lokantasında yedik. Dekor falan güncellenmiş ama porsiyonlar eskiden olduğu gibi kocamandı. Çocuklar bu önemli tecrübeyi de yaşamış oldular. Hedefim bir de Westwood’da Hollywood filmi görmekti ama oradaki eski sinemalardan sadece bir tane kalmış. Onun üzerine Santa Monica’da sinemaya gittik (Guardians of the Galaxy).

Cumartesi, son günümüz, sabah bavullarımızı organize etmekle geçti. Sonra sahilden Manhattan Beach’e gittik. Burası da LA sahilinin en hoş yerlerinden birisidir, bir tatil kasabası havasındadır. Saat 3 gibi havalimanina vardık ve 13 saat sürecek İstanbul uçuşunu beklemeye başladık.