2014 Seyahati / Road Trip

Amerika’da 0-6 Gün Arası

En sonunda ben de yazmaya başladım!

Seyahatimizi başından itibaren özetlemek gerekirse:

Uçak seyahati çok rahattı. THY’nin yemeklerini Turkiye’ye donus yoluna kadar ozleyecegiz herhalde.

Boston’da airbnb’den buldugumuz Sommerville’deki ev gayet temiz, rahat ve iyi bir mahallede. MIT ve Harvard arasinda bir yerde olmasi, Whole Foods, alisveris mekanlarina yakinligi isimizi oldukca kolaylastirdi. Ilk gun Whole Foods’dan gerekli yiyecek alisverislerini yaptik, birseyler atistirip uyuduk. Ondan sonraki gunlerde kahvaltilari evde yaptik.

Gunduzleri uzun yuruyusler yapiyoruz. Ilk gunden sonra aldigimiz ayakkabilar sayesinde jet motoru takmis gibi hissettim kendimi. En son dun 8 km yurumusuz ama eve geldigimizde hala enerjim vardi. Simdiye kadar gordugumuz yerler: Freedom Trail’in bir parcasi (cok ilginc bir ranger gezdirdi bizi), Paul Revere’in evine disaridan bakis, Faneuil Hall-Quincy Market (muthis yiyecekler ve de Irem’in begendigi gercekten cicekten yapilmis takilar), Hancock Building (disaridan), Boston Library, CommonWealth Avenue.

Iki aksamdir Tanju’nun Boston’dan arkadaslari Ridvan (ve Emine ve Naz) ve Gonca (ve Elif ve Curtis) ile tanistik. Adini yillardir duydugum bu insanlarla yuzyuze tanismak cok hosuma gitti. Evlerinde bizleri misafir ettiler. Ozellikle ince belli bardaklarda Turk cayi icerken neredeyse sevincten aglayacaktim. Geldigimizden beri sallama cay iciyorum. 🙁 Iki gun once MIT’de gezinirken yol kenarinda postdoc’dan sonraki calistigim startup sirketin sahibi Prat’i gordum. Dun onunla ogle yemegi yedik. Hangi okullar muhendislikte en iyiden, startup kurmaya kadar (Prat startup kurmaya bayilan bir adam) bir suru konudan konustuk. Yemek yedigimiz yer Za adinda, ozellikle lokal yetisen urunleri kullanan bir lokanta idi.

Dun ogle yemeginden sonra MIT-Harvard arasini yuruduk. Once irmak kenarindan gittik, sonra da daha icerideki dukkanlara baktik. Yol uzerinde Toscanini dondurmacisi (kakuleli dondurma harika! Sagolasin Cigdem.), Design Within Reach (reclining chair’i herhalde yuzuncu defa denedim http://www.dwr.com/product/lc4-chaise-lounge-cowhide.do?sortby=ourPicks, inek postu olmasa daha iyi olur tabii. Acaba Ahmet bundan bana yapabilir mi?), CVS pharmacy, Harvard Book Store’a ugradik. MIT COOP’daki kitapcinin atmosferi daha iyi idi, ama Harvard Kitapci’sindaki secenekler daha iyi. Ardindan otobusle donelim dedik, ama 69 nolu otobusun nereden kalkacagini sorabilecegimiz bir gorevli bile bulamadik, bunun uzerine yuruyerek eve donduk. Yol uzerindeki Fas’lilarin islettigi bir marketten bagel ve cereal alip eve geldik.

Hic calismasam diyordum, ama olmuyor. Onumuzdeki haftadan itibaren calismayacagim, cunku hayat yollarda gececek. Uzerinde calismam gereken bir makale var. Ayrica Boston University’de arastirmalari benimle ilgili olabilecek birini buldum. Yarin belki bulusma ihtimalimiz olabilir. MIT’de ilgilendigim ve gorusebiliriz diye konustugum bir grup vardi, ama onlar tatilden donunce biz Boston’dan yola cikmis olacagiz.

Ali sabah erkenden kalkip dersine gidiyor, ancak aksamlari gorebiliyoruz. Gunun yorgunlugu ve Istanbul’la saat farkina ragmen, gezme ve arkadaslarla muhabbetlerde onu gormek cok guzel. Irem’le butun gun bir aradayiz. Hem odevlerini yapmaya calisiyor, hem de bizimle butun yuruyuslere katiliyor. Alisveris siralarinda neredeyse kanli bicakli olmus olsak da, ben alisveristen vazgecince cok daha sakin bir iliskimiz var. 🙂 Ne olursa olsun hep beraber vakit geciriyor olmamiz cok guzel.

2 üzerine düşünceler “Amerika’da 0-6 Gün Arası

1. Tayfun amca

Yazıları kimin yazdığına dair tahmin yürütmeye çalışıyorum. A signature below would help…

1. tanju

Yazının başlığının altındaki satırda yazanın id’si, yazının yayımlandığı tarih ve saati gösteriyor.
      Özet sayfasında (ilk sayfa) ise bu bilgiler özetin hemen altında yer alıyor.